معرفی فیلم Nightbooks

فیلم کتاب‌های شبانه (2021 Nightbooks) یک فیلم فانتزی دارک آمریکایی محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی دیوید یارووسکی و نویسندگی میکی داتری و توبیاس ایاکونیس است. وینسلو فگلی، لیدیا جوت و کریستن ریتر بازیگران این فیلم هستند. فیلمنامه این فیلم بر اساس کتاب کودکانه ترسناک و فانتزی ۲۰۱۸ به همین نام نوشته جی. اِی وایت، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ در نتفلیکس منتشر شد.

خلاصه داستان فیلم Nightbooks

الکس جوان (وینسلو فگلی) که در شروع فیلم NIGHTBOOKS از خانه فرار می کند، عمیقاً آسیب دیده از اینکه علاقه اش به نوشتن داستان های ترسناک به نظر می رسد توسط اطرافیانش دست کم گرفته می شود. اما او خیلی دور نمی‌شود: آسانسوری که از آپارتمانش در شهر نیویورک بیرون می‌آید بین طبقات توقف می‌کند، و وقتی برای کاوش بیرون می‌آید، به خانه‌ای قدیمی، پر پیچ و خم و عجیب و غریب وارد می شود. در آنجا، ناتاشا (کریستن ریتر) جادوگر شرور، همه بچه‌هایی را که ربوده می‌کند، می‌کشد، اما الکس به سرعت متوجه می‌شود که او استعدادی دارد که می‌تواند برای او مفید باشد زیرا هر شب به داستانی ترسناک تازه ساخته نیاز دارد. الکس یاسمین (لیدیا جوت) را ملاقات می کند، دختر جوان دیگری که ناتاشا به عنوان خانه دار و آشپز خود نگه می دارد.

یاسمین سالهاست که در خانه است. آنها همچنین توسط یک گربه وحشی در حال ناپدید شدن، لنور، مراقبت می شوند. یاسمین و الکس سرهای خود را کنار هم گذاشتند تا سعی کنند راهی برای فرار بیابند، اگرچه به نظر می رسد فقط یک کودک قبلاً موفق به انجام این کار شده است.

خلاصه داستان فیلم Nightbooks 2021

بازیگران فیلم  2021 Night books

  • وینسلو فگلی در نقش الکس، پسری جوان با علاقه به داستان های ترسناک که نقشه می کشد تا از چنگ یک جادوگر شیطانی فرار کند.
  • لیدیا جئوت در نقش یازمین، دختری که سال ها پیش توسط یک جادوگر به دام افتاد و فریب خورد و مجبور شد تا زمانی که الکس وارد زندگی او شود، خدمتکار خانه او باشد.
  • کریستن ریتر در نقش ناتاچا، جادوگری مرگبار که کودکان را می رباید و اسیر الکس و یازمین است.

https://www.plaza.ir/category/movies-tv-shows/

نقد و بررسی : آیا این فیلم ارزش دیدن دارد؟

شخصیت‌های امروزی در دنیایی از افسانه‌های کلاسیک و تصاویر فیلم‌های تخیلی-ترسناک در این داستان ابداعی که می‌توانست بهتر از این پیاده سازی شوند، قرار می‌گیرند. پیچش‌های داستانی، مخاطب ها را در فیلم Nightbooks در حال حرکت نگه می‌دارند، و در نهایت تهدیدهای زیادی برای زندگی شخصیت‌ها وجود دارد، لحظات «این پایان است» بسیار زیاد است و گاهی آزار دهنده، مخصوصا که بعد از حدود یک ساعت خود را امیدوار می‌کنید که به یک راه‌حل – برای گره های داستانی - برسید. این برای یک داستان کودک محور ایده آل نیست: ما در مقام فیلمساز کودک و نوجوان باید تلاشمان را برای میخکوب کردن آن ها داشته باشیم. همراهی با طراحی های پیچیده و غنی از گره ها و اتفاقات در هم تنیده، و شخصیت های بزرگ بالغ و تنش های مداوم می تواند خسته کننده باشد.

Winslow Fegley و Lidya Jewett هر دو فوق‌العاده هستند، و به نظر می‌رسد کریستن ریتر با چکمه‌های هیولایی و لباس‌های شیک جادوگر خوش می‌گذرد. فیلمنامه دارای پیچش های خلاقانه و هوشمندانه ای در هنر داستان نویسی است. باید از نویسندگان قدردانی کرد چرا که در این دنیا، گفتن داستان جان انسان ها را نجات می دهد (شعار فیلم «برای زندگیت بنویس» است).

نقد و بررسی فیلم کتاب های شبانه

اما Nightbooks در عمل به نصیحت شخصیت خودش موفق عمل کرده همانطور که ناتاشا اشاره می کند: هر داستان خوب به حقیقت اشاره می‌کند. - هر چه حقیقت بیشتر باشد، داستان قدرتمندتر است. زمانی که الکس در نهایت با غم و اندوه و دردی که او را به این خانه خالی از سکنه کشانده روبرو می شود، درام کلاسیک او برای بقیه این داستان خارق العاده، تقریباً عمیق و واقعی به نظر می رسد. اسارت او چنان درس‌های روشنی برای او در «دنیای واقعی» دارد که اگر او فقط همه چیز را در خواب می‌دید، وضوح بیشتری پیدا می‌کرد و بر خلاقیت و رشد اجتماعی-عاطفی او تأکید می‌کرد. درعوض، این فیلم می‌تواند برای برخی از تماشاگران با به تصویر کشیدن کودک‌ربایی، آسیب‌های روانی و شکنجه، کمی ترسناک باشد. برخی از خشونت‌ها برای فیلم‌های کودکان بیش از حد گرافیکی هستند، حتی در حالی که جلوه‌های دیگر - سایه‌های بلند، رعد و برق آشکار، استفراغ آب نباتی، فیلم‌های ابتدایی - درون فیلم که داستان‌های الکس را زنده می‌کنند - عمداً بیشتر هستند.

بهترین فیلم 2021 Nightbooks

جمع بندی

فیلم Nightbooks 2021 فیلمی در ژانر وحشت و در زیرژانر ماوراءالطبیعه و یکی از بهترین فیلم های 2021 در مجله پلازا در این سبک است که با استفاده از المان های فانتزی و داستان ها و افسانه ها و شخصیت های مناسب کودک و نوجوان، فیلمی در دسته فیلم های فانتزی نیز به شمار می رود. برخی معتقدند بعضی صحنه ها و اتفاقات این فیلم برای تماشای کودکان مناسب نیست اما اگر شما به فیلم های فانتزی و ماوراءالطبیعه علاقه دارید تماشای این فیلم را از دست ندهید.